Skip to main content

E-mail je nejúčinnější nástroj pro prospecting a získání nových leadů, výborně poslouží i pro shrnutí obchodního jednání. Věnovali jsme mu i jeden díl podcastu, který je dlouhodobě nejposlouchanější nebo blogový článek. Psaní e-mailů zkrátka patří mezi základní dovednosti úspěšných majitelů firem a sales týmů. Využijte jeho sílu naplno dodržením následujících pěti aspektů.

1. Personalizace aneb nebojte se být osobní

O personalizovaném e-mailu existuje na webu nespočet článků. Přesto u spousty firem vidíme, že jde personalizace mimo ně. Neřeší ji ani majitelé, ani obchodníci.

💡 Náš tip: ušijte příjemci e-mail na míru a ukažte, že se o něj i jeho firmu opravdu zajímáte.

2. Předmět a opener

Předmět je jako novinový titulek. Pokud titulek nezaujme, článek si nikdo nepřečte. Když váš e-mail přistane ve schránce, příjemce napřed uvidí předmět a první větu, tzv. opener. I „otvírák“ e-mailu musí být zajímavý, přímý a stručný. Měl by dát jasně najevo, proč danou osobu oslovujete. 

💡 Náš tip: umístěte do předmětu jméno osoby či firmy, které píšete. Můžete přidat i aktualitu nebo zajímavost, která se odehrává v daném odvětví. Do openeru doporučujeme přidat něco, co je pro danou osobu relevantní.

3. Benefity

Není čas ztrácet čas, běžte rovnou k věci. Ukažte příjemci výsledky, kterých může spoluprací s vámi dosáhnout. Přiložte reference úspěšného případu, kde předchozí klient zažíval podobný problém jako adresát. Ale myslete na to, že se nemůžete rozepsat. Kvalitní e-mail je krátký a měl by mít tři až čtyři věty maximálně. 

💡 Náš tip: benefit musí být dobrý, úderný a cílit rovnou na bolestivé místo příjemce.

4. CTA a follow-up

Spousta lidí se vyvoláním akce na konci e-mailů zbytečně trápí. Buď nepoužijí žádné CTA (Call to Action) nebo jich dají hodně a příjemce pak neví, co má udělat dřív. CTA musí být jasné! Adresát by z něj měl okamžitě pochopit, co má udělat. Má vám zavolat? Napište, ať zavolá. Chcete si s ním domluvit schůzku? Nabídněte dva termíny. 

Další opomíjenou věcí, ze které e-maily žijí, je follow-up. Nebojte se ho a nečekejte s ním několik týdnů. Napište klidně po 24 hodinách, zda si daná osoba e-mail přečetla. Vyzkoušejte jednoduché CTA, doplňte ho o follow-up a vaše výsledky půjdou nahoru. 

💡 Náš tip: Tipy, jak na jasné CTA a nevtíravý follow-up, najdete v našem e-booku Emailhero.

5. A/B testing

Mysleli jste si, že napíšete e-mail a máte hotovo? Bez dat a analýz úspěšného e-mailingu nedosáhnete. Nepodceňujte sílu A/B testingu. Existuje několik nástrojů a aplikací (některé i zdarma), díky kterým se dozvíte, zda oslovené firmy vaše e-maily otevřou a jak na ně reagují. Ale hlavně zjistíte, co funguje a co ne. 

💡 Náš tip: analyzujte a postupně aplikujte změny. Můžete začít změnou předmětu, chvíli počkat a poté změnit benefit. 

E-mail je jednoduchý nástroj, který funguje. Pokud si i po přečtení e-booku nebo poslechu našeho podcastu nejste jistí, jak na něj, napište nám na Linkedin. Rádi vám pomůžeme.