Obchodní e-mail, na který chcete dostat odpověď, by měl mít čtyři části:
- Úvod (Opener)
- Benefit
- Závěr (Closer)
- Skvělý předmět
Než se dostaneme k tomu, jak jednotlivé části e-mailu napsat, pojďme si říct, proč se jimi vůbec zabývat.
Proč psát obchodní e-maily a nepoužívat jiné nástroje
Přiznejme si to. E-mail už tu s námi chvíli je. Každý rok se najde někdo, kdo tvrdí, že e-mail je mrtvý a převálcují ho jiné nástroje (Facebook, Twitter, Slack…). Přesto počet uživatelů e-mailu roste každý rok o tři procenta. Proč?
Protože e-mail je jednoduchý nástroj, který funguje. Každý ho zná a každý ví, jak ho poslat z počítače i z mobilu. Váš (potenciální) zákazník je v ideálním případě decision maker, tedy někdo s rozhodovací pravomocí. Tihle lidé nemají čas ani chuť si „hrát“ s něčím novým. Raději používají osvědčené technologie.
Máte radši mluvené slovo? Poslechněte si náš podcast, v němž jsme se e-mailu věnovali.
Úspěšná struktura úspěšných e-mailů
Úspěšný obchodní e-mail má čtyři základní části: úvod (Opener), benefit, závěr (Closer) a předmět. Ano, předmět je jako poslední, protože byste ho také měli jako poslední psát. Proč, to si povíme na konci.
Úvod
Úvod neboli „otvírák“ musí být zajímavý, přímý a stručný. Většinu e-mailů lidi smažou, protože vypadají jak reklama na viagru:

Vyhněte se proto teleshoppingu a raději si představte, co byste danému člověku řekli, kdybyste spolu mluvili.
Benefit
Nyní přichází na řadu hlavní část e-mailu. Udržte pozornost a rychle se dostaňte k tomu, co může druhá strana spoluprací s vámi získat. Nemluvte o sobě. Buďte struční a jasní.
Místo…
Naše firma Saleshero školí prodejce pomocí coachingu. Takhle Vaši obchodníci budou šťastnější a spokojenější v práci. Navíc budou mít možnost lepšího kariérního vývoje a také se osobně posunout na jiný level.
…zkuste
Kdo by nechtěl tým, který splní prodejní cíle. V Saleshero se zaměřujeme na sales coaching prodejců a s naší metodou Vám vytvoříme tým lovců, který splní své cíle.
Vidíte ten rozdíl? V druhé ukázce klient hned ví, proč by si měl coaching koupit. Je středem zájmu, což přesně chce.
Závěr
Nenechte nic náhodě a jasně napište, co bude následovat. Kolegové z marketingu by řekli, ať tam dáte CTA – call to action. Potřebujete odpověď? Napište to spolu s termínem, dokdy ji chcete. Chtěli byste si s příjemcem e-mailu zavolat? Navrhněte dva termíny.
Pak se nezapomeňte rozloučit, podepsat se a je hotovo. Skoro. 🙂
Předmět
Předmět pište jako poslední. Jednak se nezaseknete hned na začátku, a jednak ho můžete přizpůsobit tomu, co jste napsali do e-mailu. Tím opět zvýšíte šanci na otevření vašeho e-mailu, odpověď, jednání a vše, co následuje.
Tolik k základům psaní e-mailů v sales. Pokud se chcete stát opravdovými hrdiny e-mailu i obchodu, jděte na saleshero.cz/emailhero. Registrací získáte každý den po dobu pěti dní do své schránky osvědčené tipy z praxe, které vám pomůžou dostat odpověď na e-mail a tím pádem vás dostanou blíž k dalším dealům.