Skip to main content

O closing technikách jsme se v našem podcastu už bavili. Co ale situace, kdy prodáváte produkt nebo službu, které lidé vnímají jako velmi drahou? Na to jsme se zaměřili v 87. díle Saleshero podcastu. 


Prodáváte exkluzivitu, která není úplně pro každého? Je v pořádku, že máte svůj seznam must-have zákazníků, na který nespadají všichni. A když vás osloví firma, která má o váš produkt zájem, ale vy víte, že si nebude moci dovolit utratit měsíčně požadovanou sumu, je důležité umět ji gentlemansky odmítnout. A nebo ještě líp! Donutit ji, aby se prodala ona vám. V tu chvíli přichází na řadu technika high ticket sale.

Představte si situaci, kdy vám přijde inbound lead (jupííí!) a chce vyzkoušet vaše služby. Co udělat jako první? Ověřit, zda je daný člověk vaše buyer persona. Jak na to?

Fares: Stačí se zeptat. „Alexi, vaše firma vypadá nadějně. Naši zákazníci u nás obvykle utrácí 1 milion dolarů ročně. Jste ochotni takovou částku zaplatit?“

Díky této technice člověka kvalifikujete a zároveň ho přinutíte, aby vám sám řekl, proč bude dobrý zákazník.

Alex: Začne pracovat psychologie. Já si to přece chci dopřát, jsem úspěšný. Začne pracovat aspirace. Nebojte se při closingu říct Je to značná investice. Zopakujte hodnotu pro zákazníka. 

Zákazník začne a) přemýšlet, že chce a za b) potvrdí vám, že investici zvládne. A tím to máte vyřešené.

Fares: Podobný přístup má i Rolex. Zkuste přijít do jakéhokoli butiku Rolex, že si chcete koupit sportovní rolexky. Začnou se vám smát. 🙂 Zároveň se vás ale zeptají, kolik jste u nich už utratili nebo proč chcete hodinky koupit. 

Alex: High ticket sale není pro každého, ale je spousta klientů, kteří by ho mohli dělat. 

  • Jste na trhu víc než 10 let a více.
  • Máte spoustu referencí.
  • Máte jasný postup, jak dosahujete výsledků.

V takové situaci je kontraproduktivní nepoužívat high ticket sales. Nezapomínejte ale na brand! Když prodáváte drahé věci, chce to i dávat pozor na to, co nosíte, v jakém prostředí vystupujete, jaké máte internetové připojení a tak dále. 

Chcete probrat váš prodejní postup? Není nic jednoduššího, než nám napsat a domluvit si schůzku.