Není žádným tajemstvím, že způsob prodeje se v posledních letech výrazně změnil. S nástupem internetu a sociálních médií se změnil i způsob, jakým klienti nakupují. Klienti jsou nyní informovanější než kdy dřív a mají k dispozici více možností.
V minulosti stačilo obchodníkům budování vztahů s potenciálními klienty a jejich následné využití k prodeji produktu nebo služby. Nyní však klienti dokážou rozpoznat prodej na míle daleko.
Je tedy budování vztahů v sales opravdu mrtvé?
Ne nutně.
Na prvním místě je dnes obchodní interakce, přičemž vztah je odměnou, kterou zákazníci dávají obchodníkům.
Jak navázat dobrou obchodní interakci s vašimi potenciálními kupujícími? Odpověď je jednoduchá – vždy poskytujte hodnotu prostřednictvím všech možných komunikačních kanálů (Linkedin, e-maily a dokonce i cold cally). Tím se stanete důvěryhodným zdrojem hodnoty a za odměnu se potenciální kupující otevře výměně informací a nápadů.
Pokud se vašim potenciálním klientům líbí způsob, jakým poskytujete hodnotu, a důvěřují vám, pravděpodobnost, že se stanou vašimi dlouhodobými klienty, je velmi vysoká. Budování důvěry mezi vámi a vašimi potenciálními klienty povede také ke zvýšení hodnoty vašeho podnikání a hodnoty vaší společnosti.
Ano, možná se svět změnil. Možná se změnil způsob, jakým naši klienti nakupují. Co se však nezměnilo, je potřeba navazovat silné osobní vazby.
Takže „kouzelná“ formulka zní: Poskytnout hodnotu a vybudovat důvěru = osobní spojení + silný vztah.