Máte lead, tedy někoho, kdo vám poskytnul e-mail nebo kontakt. V ideálním případě jde o to leady překlopit v zákazníky. Vaším úkolem v sales je zjistit, kterým leadům se věnovat a které zařadíte mezi ty, kteří si (teď) nic nekoupí.
Proto není důležité jen kvalifikovat, ale také diskvalifikovat leady. Zvlášť v B2B platí, že jen velmi malé množství trhu si od vás skutečně koupí váš produkt/službu. Abyste nevynakládali energii někde, kde je to zbytečné, vylepšete svůj proces (dis)kvalifikace leadů.
- Určete si, kdo je ideální zákazník nebo zákazníci.
- Kvalifikujte, jestli vaše řešení zákazník skutečně potřebuje a jestli ho potřebuje hned.
- Zeptejte se, jestli mají rozpočet na vaše řešení.
- Ujistěte se, že se bavíte se s člověkem, který má rozhodovací pravomoc.
Díky správné kvalifikaci si budete jistější s tím, zda věnujete svůj čas příležitostem, které mají větší šanci na úspěch. Sebevědomá komunikace navíc podporuje vaši cenu.
Pusťte si kompletní díl o (dis)kvalifikaci leadů tady nebo na vaší oblíbené platformě.