Čeká vás konference nebo meetup, který chcete využít pro svůj byznys, ale nechcete zároveň působit příliš „salesy“? Tady je pár rad, jak využít účast na jakémkoli eventu na maximum a přitom neztratit nic ze své elegance.
Před akcí
Příprava, příprava, příprava! Myslete na to, že konference typu Web Summit nebo veletrhy jsou maraton, nemluvě o tom, když na nich máte stánek. Takže před akcí:
- Sedněte si s týmem a ujasněte si strategii. Kdo bude na stánku a kdo v publiku? Jak se prostřídáte?
- Kdo má na starosti byznys a kdo průzkum dalších vystavovatelů?
- Koho z řečníků chcete vidět?
- Je k dispozici seznam účastníků předem? Vytipujte si, koho chcete potkat, a oslovte jej dopředu.
Alex k cílům doporučuje: „Dejte si jednoduchý cíl. Jeden kontakt denně. Jeden nový kamarád. Ve skutečnosti jich na velkých akcích nasbíráte víc, je ale zbytečné dávat si cíle typu 10, 20 kontaktů. Budete zbytečně ve stresu a navíc si ty lidi ani nezapamatujete, takže budete mít i větší práci s follow-upem.“
Dalším důležitým bodem je fyzická příprava. Den před akcí se pořádně vyspěte. Párty si schovejte až po skončení akce. 🙂 Zabalte pohodlnou obuv a oblečení, ve kterém se budete cítit dobře.
Gabriela Takáčová z Recombee se s týmem připravovala na Web Summit dokonce měsíc dopředu. Poslechněte si, jak celou akci zvládli.
Během akce
Networking je skvělá věc. Zapomeňte však na elevator pitch a raději se zajímejte o člověka, kterého máte před sebou.
Alex dodává: „Na byznys nakonec vždycky dojde řeč. Nejdřív ale každý ocení trochu aktivního naslouchání a zájmu o to, co dělá. A právě tím získáte nové kontakty. I kdybyste dostali vizitku od někoho, kdo není váš ideální zákazník zrovna teď, nezahazujte ji. Kdo ví, ke komu dalšímu se díky svému novému kamarádovi můžete dostat.“
Chcete si zopáknout, jak aktivně naslouchat? Pusťte si 35. díl Saleshero podcastu.
Těsně po akci
Tady je finta, která vás odliší od ostatních. Většina lidí si totiž nechává follow-up až na úplné skončení akce. Jak ale skutečně využít nasbírané kontakty?
„Vždycky po denním programu konference jsem na hotelu vyfotil všechny vizitky a poslal je kolegyni. Ta je zadala do CRM a zároveň rovnou poslala připravenou zprávu,“ prozrazuje Alex.
Nemusíte mít kouzelnou kolegyni ani CRM, ale přidat si nové kontakty na LinkedInu a poslat jim jednoduchou zprávu zvládnete během chvilky.
V nejbližších dnech a týdnech po akci
Teď už začíná echt salesařina. Slíbili jste poslat portfolio, zavolat si, propojit se s dalšími lidmi? Follow-up teď bude chvíli váš denní chleba. Díky němu ale možná získáte nové zákazníky a celá časová a finanční investice do konference se tak vyplatí.
Jak často dělat follow-up a není vlastně otravný? To jsme probírali hned v jednom z prvních dílů našeho podcastu. Poslechněte si ho tady.
Zajímá vás víc tipů a triků? Sledujte nás na LinkedInu a zapněte si upozornění na náš podcast na Spotify nebo na Apple Podcast a žádné novinky už vám neutečou.