Skip to main content

V dnešním díle podcastu se seznámíme s Jetveo. Spoluzakladatel firmy, Dalibor Houfek a král sales, Luboš Milan, nám představí firmu a její specializaci. Dotkneme se digitalizace a automatizace, a pánové se také podělí o své začátky na cestě k podnikání.

Jetveo je low-code platforma, která urychluje vývoj aplikací pro interní systémy. Co stálo za jejím vznikem? „Lenost. (smích) Programátoři jsou takové líné osoby, které neustále hledají způsob, jak si práci zjednodušit. Všechny aplikace jsou vesměs stejné – databáze, backend, zobrazování.. Proto jsme společně s Marcelem (pozn.: spoluzakladatel Jetvea) došli k závěru, že vymyslíme platformu, která všechnu tu ‚mravenčí práci‘ udělá za nás a my se můžeme soustředit jen na business logiku,” říká Dalibor.

Software jménem Jetveo

Jetveo je ideální pomocník pro všechny, kteří věčně neví, kde dohledat potřebnou informaci. Ať už používáte Excel, píšete si zápisky na papír nebo je necháváte jen tak v e-mailu, zbystřete! Tým z Jetveo vám vytvoří strukturovanou aplikaci, ve které dohledáte všechna data a zlepšíte svou komunikaci napříč celým týmem, ale i v zákaznické linii. Zákazník vám díky přístupu dokáže sdílet vstupní data přímo do platformy. Můžete si sem zapsat i téma školení nebo porady a lépe nastavíte časovou osu jednotlivých úkolů.

Bez sales to nejde

Podle Dalibora získali pilotní zákazníky díky osobním kontaktům a následným doporučením. Místo systému a plánů hrála hlavní roli náhoda. Sales na profesionálnější úroveň dostal až příchod Luboše. I tady ale pomohla náhoda a díky společnému známému se jeho cesta protkla s Daliborovou. „Až když potkáš někoho zkušenějšího, kdo ti popisuje, jak by to celé mohlo fungovat tak zjistíš, že se to nedělalo úplně ideálně,” dodává se smíchem Dalibor. A jak se k tomu postavil Luboš? „Na začátku bylo třeba definovat, kdo je náš cílový zákazník. Poté jsme nastavili CRM, abychom věděli, co máme a kde máme. A samozřejmě automatizace procesu. V týmu jsem byl ze začátku sám a těch potřebných aktivit je mnohem více, proto byla automatizace nevyhnutelná. Tyto tři věci odstartovaly celý proces,” říká Luboš.

Budování vztahů s klientem

V případě dlouhodobých zákazníků je třeba stát se součástí firmy. Nesoustředit se jen na jednoho člověka, ale dostat se do kontaktu i s dalšími odděleními. Takoví zákazníci už věří vaší technologii nebo produktu, proto není třeba prodávat. Mnohem důležitější je rozumět tomu, co dělají, a jak to dělají. „Já mám větší zkušenosti s channel businessem, což znamená prodej přes partnery. Tady je třeba mít jasně definované, komu se prodává, a jaká je reálná hodnota produktu pro cílovou skupinu. Najít si správný prodejní kanál a tvořit hodnotu. V sales se občas zapomíná na to, že bez stanovené hodnoty prodej prostě nejde,” zmiňuje Luboš. 


Jak svou strategii aplikoval v Jetveo? „Náš produkt je specifický pro danou cílovku. Když jsme ji definovali, vytvořili jsme společnou hodnotu a komunikaci. Nejdřív jsme potřebovali zjistit, co daná cílovka dělá. Poté jsme byli schopni definovat, jak by mohli lépe prodávat nebo být úspěšnější. Díky tomu šlo vše hladce,” dodává.

Budoucnost Jetvea

Podle Luboše a Dalibora jsou na začátku velkého boomu. Díky rozšiřující se digitalizaci a automatizaci je většina firem lačná po aplikacích. Některé ani nevědí, že něco takového existuje. Podle predikcí by takových low-code platforem mělo být až čtyřnásobně víc. V čem může být Jetveo úspěšnější? „My na to jdeme od lesa, jak se říká. Většina firem se snaží odstínit developery od business uživatelů. Developer pak má za den hotovo, ale čeká na vyjádření zákazníka, proškolení a celý proces se natáhne na půl roku. U nás nemusí zákazník psát dlouhou specifikaci, ale sedne si přímo s developerem a sdělí mu své požadavky. Společně ladí detaily, mají 15minutové stand-upy každý den. Zákazník je přímo u vývoje, je v obraze, takže odpadne dlouhotrvající školení,” popisuje Dalibor.

Cesta do srdce Programování 4.0

Dalibor: „Začínal jsem v malých firmách, start-upech a končil v korporátu. Po patnácti letech jsem se dostal na pozici, kdy peníze nebyly až takový problém, a najednou jsem si uvědomil, že mi chybí motivace. Začalo mi vadit, že schvalovací kolečko trvá tak dlouho. V ten moment jsem potkal svého partnera, se kterým jsme si padli do noty a spustili vlastní business. Platilo, že když jsme se na něčem dohodli, tak jsme to udělali. A dostavilo se uspokojení z práce. Z toho, že to funguje, jak má.” 
Luboš: „Začátky mé cesty k sales mají kořeny v Mexiku. Díky zkušenostem a zručnosti jsme společně s kamarády založili digitální agenturu. Jako startup jsme potřebovali vytvořit i obchod, což byl můj první styk se sales. A jak víš, Faresi, když už jsi jednou v sales, tak se z něj špatně vystupuje. (smích) Nejvíc mě na něm baví to, že se neustále můžeš učit. Není to statické téma, všechno se mění, a to nejen technologie, ale i způsob komunikace se zákazníky.”

Trpělivost úspěšný business přináší

Dalibor i Luboš se shodli na tom, že při podnikatelských začátcích je nejdůležitější to nevzdat při prvním nezdaru. Ani při tom třetím. Podnikání je plné fyzického, mentálního i finančního vypětí, ale vyplatí se vytrvat. „To platí i pro sales. Když člověk začíná na nižších pozicích, může to být frustrující. Ale ten život je přesně tak dobrý, kolik energie do něj dáte. Na začátku je to tvrdá práce, abyste dostali to, co si myslíte, že byste měli dostat. Pro sales má vysokou hodnotu člověk, který má chuť dělat hodně věcí v krátkém čase.”