Skip to main content

Co je potřeba k tomu, abyste se stali úspěšným podnikatelem? Existuje mnoho odpovědí, ale jednou z nejdůležitějších věcí je mít obchodní myšlení.

Mít tzv. sales mindset není důležité, pro úspěch v podnikání je nezbytné. Abych ukázal potenciál obchodního myšlení, začnu příběhem, který jsem před časem slyšel. Je o britském výrobci obuvi, který vyslal dva obchodníky do Afriky, aby prozkoumali potenciál trhu a podali o něm zprávu.

První obchodník hlásil: „Žádný potenciál zde není. Nikdo nenosí boty.“

Druhý obchodník hlásil: „Pošlete sem všechny boty, které můžete! Nikdo nenosí boty!“

Jeden z obchodníků tedy viděl příležitost a druhý ne. Jediný rozdíl mezi nimi byl v typu myšlení.

Definice úspěchu

Pokud chcete být úspěšným podnikatelem, měli byste neustále přemýšlet o tom, jak generovat příjmy a rozšiřovat svou zákaznickou základnu.

Pro trvalý růst příjmů a klientely byste měli uplatňovat velmi staré pravidlo ABC. Nikoli Always Be Closing, ale Always Be Connecting. Pokud chcete být vnímáni jako dobří podnikatelé, musíte se spojit se svými potenciálními zákazníky, mluvit s nimi, naslouchat jejich potřebám a případně je ovlivnit, aby zvážili vaše řešení nebo produkt. 

Další věcí, která může pozitivně ovlivnit vaše podnikání, je definice úspěchu. Definujte, jak vypadá úspěch pro vás osobně jako businessmana/businesswoman. Odpověď na tuto otázku vám pomůže udržet si soustředění, vybudovat společnost s hodnotami, které zastáváte, a přilákat lidi, kteří vás budou dlouhodobě podporovat. 

Nakonec to, co odlišuje myšlení úspěšného podnikatele od těch průměrných, je neustálé učení se a rozvíjení nových dovedností od ostatních.  

Pokud jste připraveni vybudovat si prodejní myšlení a posunout svou firmu na vyšší úroveň, využijte bezplatné konzultace se Saleshero.