Skip to main content

Dávno před tím, než nás zasáhla pandemie koronaviru, nesplňovaly obchodní týmy svoje kvóty. Podle zprávy State of Sales report od Salesforce se očekávalo, že v roce 2018 nesplní nastavené cíle 57 % obchodních zástupců. Pokud vezmeme v úvahu dopady pandemie, pak své cíle v roce 2020 nesplnilo neuvěřitelných 84 % obchodníků.

Možná vás tato čísla překvapí. Od cílů a kvót se očekává, že budou náročné, a je prokázáno, že vedou k vyššímu výkonu. Pokud všichni obchodníci v týmu dosahují svých cílů, jsou nastaveny špatně. Z toho plyne, že je naprosto normální, pokud svoje prodejní cíle občas nesplníte.

Neúspěch je normální

Akceptace a změna vnímání neúspěchu je důležitou součástí budování odolnosti každého z nás i budoucího prodejního úspěchu. Existuje mnoho příkladů úspěšných obchodníků, kteří stokrát selhali, než konečně uspěli.

Můžete se taky zeptat svých rodičů, jestli si vzpomenou, kolikrát jste spadli, než jste se naučili chodit. A byl pád vnímán jako neúspěch?

Neúspěch může dodat sebedůvěru, to ale pouze v případě, že se na něj díváme jako na novou učební zkušenost, která nám dává zpětnou vazbu a příležitost ke zlepšení.

Stát se skvělým salesákem vyžaduje soustavné úsilí učit se z nepovedených telefonátů, dealů, měsíců a čtvrtletí. Co se povedlo a co ne? Opakujte si to, selhávejte a zlepšujte se. Čím rychleji tento proces přijmete a poučíte se z něj, tím rychleji bude váš prodejní výkon konzistentní.